Foto's


Mijn liefde voor fotografie is al ontstaan toen ik tiener was. Ik kocht een fototoestel van mijn zelfverdiende geld. Toen ik met school op werkweek naar Rome was geweest, heb ik voor het eerst een diaserie gemaakt. Ik ontdekte dat mijn foto’s anders waren dan die van de meeste anderen. Mensen reageerden enthousiast. Ze vonden dat ik originele invalshoeken gebruikte en oog had voor details.

Sindsdien heb ik heel wat foto’s genomen. En als ik er nu opuit trek, heb ik altijd mijn camera bij me. Wat soms wel eens ongezellig is voor de mensen die met me meegaan. Maar de enkele keer dat ik hem niet bij me heb, heb ik er spijt van. Er is namelijk altijd wel iets moois te zien. Soms fotografeer ik met een vooropgezet doel. Maar veel vaker laat ik me gewoon inspireren door wat ik zie. Ik leg een interessant en bijzonder moment vast. Die foto’s inspireren me dan om er een bepaalde tekst bij te schrijven.

Het leuke van fotografie is dat je bepaalde beelden kunt vastleggen en bewaren. Door de kleur en de lichtval komt er een bepaalde emotie los die je opnieuw kunt beleven en kunt delen met anderen.

Mijn foto’s gebruik ik met name voor de Zinboekjes en Zincards. Ook veel omslagen van Oase Magazine zijn van mijn hand.