Oase Magazine

Momenteel werk ik als initiator, inspirator en auteur aan “Oase Magazine”. Een periodiek waarin ik al mijn ervaring op het gebied van dagopeningen gestopt heb. Het meest zichtbaar zijn mijn bijdragen als auteur van bijbelverhalen, gebeden en gedichten. Maar het grootste deel van mijn werk vindt achter de schermen plaats: ik stuur de redactie aan en bedenk en ontwikkel weekthema’s.


Tijdens mijn studie deed ik als hoofdvak Nieuwe Testament en werkte als assistent veel met jongerejaars. Daar leerde ik bijbelverhalen nauwkeurig lezen en ontdekte hun verschillende lagen en de raakvlakken met de wereld van nu. Die liefde voor bijbelverhalen kwam goed van pas toen mijn man en ik in 1990 begonnen met “de Zoutkorrel”, een methode voor dagopeningen in het voortgezet onderwijs. Jarenlang heb ik als auteur, motor en inspirator meegewerkt.

Onze jarenlange ervaring resulteerde tenslotte in “Oase Magazine”. Dit nieuwe magazine biedt elke dag een ruime keuzemogelijkheid aan teksten. Het is de uitdaging jongeren te raken. Daarom probeer ik altijd bij hun leefwereld aan te sluiten. Zo kijk ik naar jongerenprogramma’s op tv om te weten wat er leeft. Je kunt niet zomaar de Bijbel openslaan en verwachten dat leerlingen enthousiast zijn. Sommigen zijn misschien doodgegooid met bijbelverhalen en anderen hebben juist niet veel met het geloof. De kunst is om iets te schrijven wat beide groepen kan interesseren.


Wil u meer informatie over Oase Magazine klik dan hier